maanantai 13. tammikuuta 2014

Mut kaikki menee toisin, joku suunnittelee mua paremmin

Yhtäkkiä minulla on uusi työpaikka. Yhtäkkiä työmatkaa on seitsemän sijaan melkein sata. Yhtäkkiä opetusta on yhdeksän tuntia ja hallintoa melkein kolmekymmentä tuntia. Yhtäkkiä minä kehitän koulua ja olen vastuussa muustakin kuin sijaisista ja sijamuodoista. Yhtäkkiä tälle vuodelle ei ole lomaa. Yhtäkkiä edessä on haasteita, kuusikymmentä minulle vielä nimetöntä henkilöä ja koulutusta. Yhtäkkiä lapsi voi sanoa, että nyt sä äiti muutut oikeasti rehtoriksi ja tarviit pyöreät silmälasit.

Yhtäkkiä eteeni tiputetaan se lahjapaketti, joksi elämää kuvailin viime vuoden toiseksi viimeisenä päivänä. En tiennyt, että olin menossa tähän suuntaan, mutta yhtäkkiä en kantanut huolta suunnasta. Yhtäkkiä olin turvallisesti eksyksissä.

Vaikkei mulla ollut kompassia, löytyi tie. Toinen kuin suunnittelemani. 

... Mut kaikki menee toisin, joku suunnittelee mua paremmin...


Ee



1 kommentti: